BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 5, 2009

Bengang+bangang=BENGAP!!

Memang sangat sakit gila hati aku harini. Bengkak bernanah sume la. Memang bangang campiang bingai la makhluk tuhan yang format laptop aku ni! BUDUH!

Camni kronologi die, laptop aku rosak last day aku kat lendu, kat airport duk cam org giler xwat pape sebab..laptop rosak. Sampai jek kat umah, dengan penuh keyakinannya aku pon antarla laptop pusaka aku ni kat MULTIPLUS SDN BHD kat belakang pakwell sebaris ngan butik yg slalu aku window shopping time form 5. Bapa aku suruh sape tah kawan die, murah katanya. Tapi aku xnak disebabkan beberapa dalil,antaranya:

1) Sebab dah penah anta laptop aku kat sini. Last sem. Masalah yang sama.
2) Sebab takut kantoi kerna terlalu banyak simpanan ’batin’ku dalam laptop.. xlah byak.. em 5 jek kowt..hahha
3) Tak yakin ngan syarikat persendirian neh.. yelah, kang xpasal2 satu laptop dier format. (sinikal).

So, aku secara kondipen pon bgla kat kedai neh.. kiranya kalo kat Sandakan neh, kedai ni (or should called as SYARIKAT..duuhh!) diorangla yg paling well-known. Aku bg kat cashier die yg speaking nak London berdialek bugis.. ceh! Aku siap bagitao lagi kat dia,

“yang paling penting backup file kat desktop. Ko nak wat ape skalipon kat laptop usang ni, buatla. X kesah. Yang penting ko backup file kat desktop. Coz kat situ berlambak benda2 penting dalam idop aku, tao” aku beranak wayang.(skrip tpaksa diubah agar sume lapisan masyarakat memahaminya..)

Die anggok jek. Emm, kalo kat Malaysia neh, rasanya anggukan(non-verbal comm) boleh dikira sebagai FAHAM, SETUJU,MENG-YES! Etc. dengan senang ati aku kluar.

Tunggu punya tunggu, hari ni (5 jun 2009) aku antar 22 May 2009, 3 minggu! Baru arineh laptop aku siap. Tu pon kalo aku x call, kiamat kot baru siap. So, aku check la kejap. Charger bateri dier lak rosak, so xdpat check kat kedai tu. Cashier dia meyakinkan aku yg sume file dah selamat di backup. Pulang jek kat umah, YANG ADO!!! Dier backup mydocument jek. My destop?? Hangsuang!!! Menyirap aku, teros call balik. Laki cina yang angkat. Die kate org yg format aku tuh ngah CUTI. So nanti ESOK dia call balek.

Pastu, pukul 7.22pm cashier pompuan tu call, dia suroh aku DOUBLE CHECK (?)kat mane folder, manetao ade. (aik? Aku plak yg die slahkan..) . pastu die kate orang yang format laptop aku tuh DAH RESIGN!! Volley??? Vantat x vantat?? Bhabi x bhabi??? So aku katala, cane? Boleh dapat balik x? die jawab: “x confirm” eh! Camtu lak dia jawab! Sangat B.A.B.I.!.

Mane lah darah aku x tinggi arineh, dah lah makan daging lunch tadi, bertambah2 lah tinggi darah aku. Rasa nak SAMAN jek kedai bangang tu! Rasanya boleh kowt, mengikut akta pengguna (adeke?). Tapi apakan daya, aku kat land below the wind, sapa nak dengar aku merepek? Angin??

Rasa nak menangis jek bila ingat file2 tu sume. Bukan video2 batin tu, sume tu boleh dapat dari titel..haha. Tapi yang pedih sangat folder2 gambar aku ngan kenkawan. Tuh yang teramat la PENTING!

So, wahai sandakian, janganlah p kedai tu lagi. Kalo nak backup ke ape ke, please2 talk to the technician bukan cashier bodoh die! Diorang hnya tao angkat call, main MIRC (so lame!), tulis2 resit dan say thank you and please come again. Diorang xtao haram pon pasal komputer2 neh sume. Konklusinya, aku menyalahkan CASHIER BODOH tuh yang sebabkan sume neh terjadi!! BANGANG!! BENGAP!!

dah la SANGAT MAHAL, backup+format=rm60! walopon aku neh xla arif pasal komputer, tp aku rasa harga dia sangatla mahal. kat abang dimensi lg murah (kowt..)

0 comments: