BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, July 11, 2009

khalifah baru

8 Julai 2009, secara sah-nya aku menjadi seorang pakcik. aku tao lepas ni tanggungjawab aku makin besar. banyak yang perlu aku fikirkan. hahaha. over. baru hari ni aku dapat tengok foto dia. dari fs kakak aku.

Ahmad Danish Syafie,
-maafkan uncle (awkward!) selalu menjadi orang terakhir mendapat berita terkini tentang dirimu.
-maaf sebab tak datang masa dirimu dirai di majlis berlenggang*,
-maaf tak dapat bersama merasai kegembiraan menyambut kehadiranmu.
-maaf tak dapat melihat dirimu membesar dengan indahnya.


Ahmad Jr,
jadilah seperti paktua dan maktua mu, yang kuat pada pegangannya.
jadilah seperti ibubapamu, yang teguh imannya.
jadilah seperti bibik ina (haha), yang pandai berdikari.
jadilah seperti mang ajid mu, yang bijak lagi soleh.
jadilah seperti bibik ain(so sweet), yang petah lagi telatah.


jangan jadi seperti uncle,
yang masih terumbang-ambing mencari ertinya hidup.


(Ahmad Danish Syafie bin Ruslie, nak balik rumah!!!)

*berlenggang: majlis berurut seluruh badan bagi wanita sarat mengandung 7 bulan. rasanye la.. huhu

0 comments: