BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, July 31, 2009

26 disember 2006,
detik dimana bermulanya kisah diriku bermandikan hujan emas, dibanjiri permata di tanah orang. mungkin tempoh 3 tahun belum boleh membuatkan aku matang mengenal erti payahnya hidup, namun bagi aku ia cukup untuk aku menilai pedih dan manisnya kehidupan.

melihat rakan-rakan yang baru menapak mencari landasan kukuh, membuatkan aku tersenyum sendiri. rupanya begitulah aku 3 tahun yang lepas. sedaya upaya berpura-pura menjadi tabah di luar, walhal rapuh di dalam.

membenci senior?
sudahku lakukan. berbakul-bakul sumpahan aku seranahkan.
hakka kelakar?
sudah ku amalkan. walhal masih janggal mengangkang sewenang-wenangnya.
aktiviti blog/fakulti yang bodoh?
sudah ku turut semuanya. walau hati bernanah membengkak.
membotakkan diri?
sudah ku lakukan. walau diri tak mungkin bernazarkannya.


tanyalah miss rossalynn
, yang kejemuan membaca makian ku di dalam jurnal harian.
tanyalah nua & fitri, yang pernah memarahiku dan berceramah panjang selepas AGM part 1 ku.
tanyalah mulutku, yang kejang terpaksa mengukir senyum pada senior2 ku.


namun,

lepas difikirkan kembali, betapa semua ini membuatkan aku lebih kuat dan kuat. aku boleh berhadapan dengan semua lapisan(?). lantang bertempat dikala suara diperlukan.
lepas ku kenangkan kembali, semua ini merupakan kenangan yang tak dapat aku lupakan. kenangan paling manis yang tak semua orang dapat merasa.

melihat juniorku, oh! terasa tua menyebutnya, melakukan benda 3 tahun lepas yang aku lakukan, membuatkan aku tersenyum bangga, aku sudah melaluinya.


sabarlah wahai adik-adik ku, masa mu akan sampai jua. dan bila kau di tempatku, pasti kalian tergelak sendirian betapa bodohnya diri bermati-matian menyumpah seranah di dalam blog,diari mahupun jurnal, menulis akan ketidakpuashati atas semuanya. hanya dirimu sahaja tahu apa itu hidup. hanya dirimu.

simpan semua cacian mu ini, dan buka kembali di semester akhir, paling akhir dirimu mampu pergi. pasni ada benih-benih aimata jatuh di anak matamu. haha. percayalah, kerna aku sudah melakukannya.
ya, aku terasa 'pandai'.





1 dingdong: kami la manusia terhebat! (dahulu)

3 comments:

Encik Luzzi said...

aku suka 'dahulu'

tapi aku selesa dengan 'sekarang'

Anonymous said...

tetap hebat dahulu dan sekarang.

MARISSA AQILAH said...

dulu lagi best.rindu kamo semua!