BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, September 26, 2009

aku semakin yakin.


cerita 1:
sedang berkumpul bersama keluarga besar, tetiba makcik A bertanya, "pis, betul ke gosip rozita che wan(?) dengan datuk K tu?" aku tersenyum sambil menggeleng kepala, tanda tak tahu. belum sempat aku menjawab, makcik B mencelah,"ah! dia tu mana tau apa-apa, tak guna dia belajar jauh-jauh tapi cerita ni pon tak tahu" huh??? Tercengang. bila masa aku amik subject 'Introduction To Gossips in Malaysia, GOS311' ?

cerita 2: sedang memandu menghantar sepupuku, dia tetibe bertanya, "abang, betul ke siti nurhaliza kena hisap rokok dulu sebelum start menyanyi?", aku terkesima dan memandang wajah 9 tahunnya yang menanti jawapan. "emm" jawap ku, 50-50.



semuanya mengukuhkan lagi yang aku harus mengambil MC221-Bach. of Mass Comm. (Hons) (Journalism), supaya lebih arif dan peka akan isu-isu semasa.

0 comments: