BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, August 16, 2013

Penghargaan

 Tak ingin kehilangan sesiapa lagi. Cukup dan ku perlu sedar untuk menghargai dan menerima ketentuan yang telah termaktub.

Monday, August 12, 2013

Perih 2 : egois.

Sayang bila egoistik dan sifat kebanggaan pada kenikmatan semakin membesar dalam diri. Meluput sisa tawa yang dikongsi semalam. Melenyap janji setia bersama tika kau sedih atau gembira. Menjadi orang pertama mendengar segala kisah, malah tidak meminta balasan, hanya sekadar perhatian. 

Dan kau mengata, serahkan saja pada takdir? Ku keliru dengan tindak dan tandukmu seolah-olah mahu mengelak kesilapan yang jelas terpancar atas kebodohan dan kesilapan diri. Semua disebabkan kerana, egoistik- Perasaan yang menutup kerendahan hati yang ku bangga ada dalam dirimu. Sayang ia perlahan lenyap dan berganti dendam yang kau simpan sekian lama. 

Sahabat, hentilah sandiwara kerana belang sudah terbongkar. Kau mengata itu, tapi ku tahu ia begini. Kami tertawa melihat tiap lagak dan permainanmu.


Dangkal, ya dangkal. Kerana tidak ku sangka imbasan dendammu sekadar menunjukkan kau tidak mampu untuk berkata maaf. Perkataan ringkas namun bisa merungkai jerat yang kau cipta sendiri. 

Sial.

Thursday, August 1, 2013

Belum lagi

Sudah berulang kali ku kata bosan

Mengata terang tanpa kiasan
Hidup tanpa makna, sendirian
Mencuba lagi berlandas pengalaman.

Sayang ku disapa
Ku bosan kerana apa
Mencuba untuk apa
Sedang kau sendiri memilih hidup tanpa
Siapa.

Dikata ku hipokrit semata
Mau mencuba, tanpa sebarang rasa
Menafi hati mekar berbunga

Ku disapa.
Untuk apa mencuba jika menutup hati daripada berkata
Untuk apa mencuba jika tak tahu meletak rasa apa dan bagaimana.

Ya, ku belum bersedia.